- Perspektywa 2014 - 2020
- Nabór wniosków w trybie konkursowym o dofinansowanie projektów w ramach działania 11.2 i 11.3 XI Priorytetu POIiŚ
- Aktualności
- SZKOLENIA
- Rozliczanie projektów
- Dokumenty
- Wytyczne
- Akty prawne
- Informacje o priorytecie
- Realizowane projekty
- Informacja i promocja
- Podpisane umowy
- Multimedia i prezentacje
- Pytania i odpowiedzi
- Linki
- Biuletyn
- Kontakt
- English version
Aktualności
Zakończenie realizacji projektu pn. Renowacja klasztoru powizytkowskiego na centrum działań artystycznych w Lublinie
19-07-2013
W dniu 19 lipca br. odbyła się uroczystość związana z zakończeniem realizacji projektu pn. Renowacja klasztoru powizytkowskiego na centrum działań artystycznych w Lublinie, dofinansowanego w ramach działania 11.1 Ochrona i zachowanie dziedzictwa kulturowego o znaczeniu ponadregionalnym XI Priorytetu Kultura i dziedzictwo kulturowe Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”.
Inwestycja, której koszt całkowity wyniósł 38,4 mln zł, uzyskała dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w wysokości 15,2 mln zł.
Klasztor powizytkowski zlokalizowany jest w ścisłym centrum Lublina, w obszarze zabytkowego zespołu architektoniczno-urbanistycznego, objętego ochroną konserwatorską. Budynek poklasztorny pochodzący z początku XVIII wieku, który utracił pierwotną funkcję jeszcze w XIX wieku, był wielokrotnie przekształcany. Od 2003 roku jego znaczna część nie nadawała się do użytkowania. Projekt renowacji stanowił punkt wyjścia do rozszerzenia profilu działalności Centrum Kultury.
Główną ideą projektu była renowacja zabytkowego budynku wraz z rekompozycją dawnego ogrodu przyklasztornego oraz strefy wejściowej z zabytkową kapliczką. Prace renowacyjne polegały na przywróceniu historycznych walorów przestrzennych obiektu, zapewnieniu trwałości technicznej jego struktury oraz wyposażeniu go w instalacje i urządzenia wynikające z adaptacji dla potrzeb instytucji kulturalnych. Wzmocniono fundamenty i strukturę budynku oraz odtworzono tradycyjny układ komunikacyjny wokół wirydarzy i układu przestrzennego wnętrz. Zlikwidowano podziały wtórne i odtworzono dawną bryłę kościoła z wykorzystaniem wnętrza jako głównej sali teatralnej. Wymienione zostały też konstrukcja i poszycie dachu – z przywróceniem dawnego kształtu oraz adaptacją poddaszy.