- Perspektywa 2014 - 2020
- Nabór wniosków w trybie konkursowym o dofinansowanie projektów w ramach działania 11.2 i 11.3 XI Priorytetu POIiŚ
- Aktualności
- SZKOLENIA
- Rozliczanie projektów
- Dokumenty
- Wytyczne
- Akty prawne
- Informacje o priorytecie
- Realizowane projekty
- Informacja i promocja
- Podpisane umowy
- Multimedia i prezentacje
- Pytania i odpowiedzi
- Linki
- Biuletyn
- Kontakt
- English version
Aktualności
Komisja Europejska zaakceptowała okresową modyfikację Strategii Komunikacji.
22-02-2012
16 stycznia 2012 r. Komisja Europejska zaakceptowała okresową modyfikację Strategii komunikacji Funduszy Europejskich w Polsce w ramach Narodowej Strategii Spójności na lata 2007-2013.
Modyfikacja dokumentu wynikała z konieczności dostosowania jego zapisów do aktualnego stanu wdrażania programów operacyjnych, rekomendacji wynikających z badań ewaluacyjnych prowadzonych przez IK NSRO od 2008 r., z potrzeby wprowadzenia coraz bardziej popularnych narzędzi stosowanych w komunikacji, takich jak portale społecznościowe, a także ze względu na rozwój Sieci Punktów Informacyjnych
o Funduszach Europejskich w całej Polsce.
Zmiany wprowadzone do tekstu Strategii komunikacji były wynikiem procesu konsultacji i weryfikacji jej zapisów, prowadzonego przez IK NSRO w zakresie informacji i promocji we współpracy z Instytucjami Zarządzającymi poszczególnymi programami, w ramach Grupy Sterującej ds. Informacji i Promocji Funduszy Europejskich, pod kątem doświadczeń zdobytych w pierwszych latach jej wdrażania oraz w oparciu
o napływające do IK NSRO sygnały o potrzebie zaktualizowania i doprecyzowanie niektórych jej zapisów. Dokument został przyjęty również przez Komitet Koordynacyjny NSRO uchwałą z 23 sierpnia 2011 r.
W stosunku do wersji z lutego 2010 roku, zakres zmian w Strategii komunikacji dotyczy:
1. ROZDZIAŁU PODSTAWY PRAWNE:
- zaktualizowano i uzupełniono strukturę i zakresy dokumentów tworzonych na potrzeby działań informacyjnych i promocyjnych (w tym Planów komunikacji PO/RPO, Rocznych planów działań PO/RPO) dostosowując je m.in. do znowelizowanych Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie informacji i promocji z 10 czerwca 2010 r.
2. PODSTAWOWYCH ZAŁOŻEŃ REALIZACJI STRATEGII:
- dodano zapis o prowadzeniu działań informacyjnych, promocyjnych oraz edukacyjnych w zgodzie
z politykami horyzontalnymi Unii Europejskiej.
3. CELÓW DZIAŁAŃ INFORMACYJNYCH I PROMOCYJNYCH:
- zmodyfikowano definicję celu strategicznego działań informacyjnych i promocyjnych oraz jego cele operacyjne,
- zmodyfikowano cel strategiczny działań informacyjno - promocyjnych na temat programów operacyjnych oraz jego cele szczegółowe,
4. GRUP DOCELOWYCH DZIAŁAŃ INFORMACYJNO-PROMOCYJNYCH:
- wyodrębniono z grupy „ogół społeczeństwa" i zdefiniowano dwie nowe podgrupy: potencjalni uczestnicy projektów i uczestnicy projektów realizowanych przez beneficjentów,
- uzupełniono opisy grup docelowych działań informacyjno-promocyjnych: „beneficjenci", „media".
5. OBOWIĄZKÓW INFORMACYJNYCH I NARZĘDZI KOMUNIKACJI:
- zaktualizowano definicję kampanii o szerokim zasięgu,
- zaktualizowano zapisy dotyczące punktów informacyjnych pod kątem utworzenia w Polsce Systemu Informacji o Funduszach Europejskich,
- dostosowano zapisy dotyczące publikacji, stron internetowych oraz edukacji do znowelizowanych Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie informacji i promocji z 10 czerwca 2010 r.
6. OBOWIĄZKÓW PROMOCYJNYCH BENEFICJENTÓW:
- zaktualizowano i rozbudowano rozdział poświęcony obowiązkom promocyjnym beneficjenta, umieszczając w nim katalog obowiązków, określając moment rozpoczęcia promocji, regulując sposób określania wartości wkładu publicznego oraz doprecyzowując regulacje dotyczące zamieszczania tablic informacyjnych
i pamiątkowych.
7. KOMUNIKACJI WIZUALNEJ:
- doprecyzowano regulacje stosowania wspólnego logo Narodowej Strategii Spójności,
- określono możliwości stosowania logotypów w projektach prowadzonych poza granicami Polski,
- dodano zapisy dotyczące informacji o fakcie współfinansowania w projektach mediowych.
8. KOORDYNACJI DZIAŁAŃ:
- dookreślono rolę IK NSRO w zakresie informacji i promocji jako koordynatora kampanii promocyjnej
o szerokim zasięgu oraz współpracy z mediami na poziomie ogólnopolskim.
9. HARMONOGRAMU DZIAŁAŃ:
- zaktualizowano elementy procesu komunikacji w harmonogramie na lata 2007-2013.
10. MONITORINGU I EWALUACJI:
- dodano informację o okresowej możliwości monitorowania postępów realizacji planów komunikacji
i Rocznych planów działań PO/RPO przez IK NSRO.
11. WSKAŹNIKÓW:
- zmodyfikowano listę wskaźników dla działań informacyjnych, promocyjnych i edukacyjnych podejmowanych przez IK NSRO, a także zaktualizowano ich wartości docelowe.
12. OPISU WYBRANYCH NARZĘDZI I PUNKTÓW STYCZNOŚCI ODBIORCY Z KOMUNIKATEM:
- zmodyfikowano opisy narzędzi: Punkty Informacyjne; Internet - strony internetowe; portale; marketing internetowy; gadżety; targi; festyny; fora i wystawy oraz konkursy.
13. KSIĘGI IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ NSS:
- zmodyfikowano karty o numerach: 4.01; 4.05; 5.26; 5.30; 5.32.
Wprowadzone zostały także zmiany porządkujące oraz o charakterze językowym, wynikające z zaleceń zawartych w podręczniku pt.: „Jak pisać o Funduszach Europejskich? Osobisty poradnik językowy".
Znowelizowany dokument: plik do pobrania.